Vägning 1 i Rivstart 2011 2.0

Viktförändring: -0,6 kg
Kvar till rivstartsmålet: 3,4 kg
Kvar till slutmålet (januari 2012): 8 kg

Första veckans vägning resulterade i ett minus, dock ett mindre än jag hade hoppats på... Men det har inte blivit så mycket träning som jag hade önskat pga smärta från diskbråcket. Så nu håller vi tummarna att kommande veckan blir mindre smärtsam och mer fylld med träning ;)

Jag känner i allafall att nått har hänt med mina magmuskler sen jag började med den här övningen att dra in magen så långt man kan och upprepa massa med gånger. Har även haft på en gördel för att få trycket och påminna att jag ska spänna magen. Ska under denna vecka även börja med de övningar som fanns i boken som följde med MåBra tidningen jag köpte i måndags. Nu jäklar ska dallret bort, en gång för alla! Det ska ju INTE födas nå mer barn i den här familjen...i allafall inte av mig, så nu SKA magen tajtas till ;)

Jag har hittat den perfekta och godaste frukosten på länge. Lätt vaniljyoghurt som jag äter tillsammans med hallon och banan... I morse testade jag dessutom att ha i passionsfrukt och det var SUPER gott!!! ProPoints värdet är inte allt för högt och man blir mätt och det är som godis ;) :p Det som är problem för mig just nu är luncherna. Svårt att få till en vettig lunch då man inte kommit in i vardagen riktigt. Vet att det kommer bli bättre då skolan börjar om igen den 5 september.

Nu ska jag snart "agera" sjuksköterska och droppa ögondroppar i Majas ögon innan besöket på ögonmottagningen. Vi ska se om hon behöver nya glasögon.

Till er alla som kämpar i Rivstarten skickar jag massor med pepp och energi!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0